Declarada Bé d’Interés Cultural Immaterial en 2010, la festa del Corpus de València, ha sigut considerada durant segles, com la festivitat més important de la ciutat, la Festa Grossa. Un Solemne homenatge a l’Eucaristia que té el seu origen en l’Edat Mitjana.
La data exacta de la festivitat és el dijous posterior a la Santíssima Trinitat, 60 dies després de Pasqua, encara que moltes ciutats, entre elles la nostra, celebren el seu dia gran el diumenge següent, preparant-se des de dies abans amb diferents actes.
És per això que esta vesprada, després de la Missa solemne del Corpus, oficiada pel Il·lm. Sr. D. Arturo García Pérez, Bisbe Auxiliar de València, celebrada en el Reial Col·legi Seminari de Corpus Christi de València (Església del Patriarca), “els Amics del Corpus” han celebrat el tradicional Pregó que marca el tret d’eixida de la festivitat i que enguany ha realitzat Òscar Rueda Pitarque, vicepresident de l’Àrea de Llengua i Història Valenciana de Lo Rat Penat.
La Fallera Major de València, Berta Peiró, al costat del regidor de Falles i president de JCF, Santi Ballester, ha assistit a este acte tan especial amb el que arranca la festivitat del Corpus.
La pròxima cita serà demà divendres, al matí, amb el trasllat de les Roques des de la Casa de les Roques fins a les “Alameditas” de les Torres de Serrans, i que seran portades a la vesprada a la Plaça de la Mare de Déu on quedaren exposades.
Fotografies: Fotofilmax (JCF)