Skip to main content

En un acte carregat d’emoció i simbolisme, la base de Trasmed, la naviliera espanyola del Grup Grimaldi, ha sigut escenari esta vesprada de la presentació oficial de les candidates a Falleres Majors de València 2026, un esdeveniment marca l’inici visible del procés de selecció que culminarà el 27 de setembre en el Roig Arena amb el veredicte de les vint-i-sis triades.

Especial rellevància ha tingut la presència de les candidates adultes i infantils, juntament amb membres del jurat i representants institucionals i del món faller, que les han acompanyades en este pas fonamental. Durant la presentació, les candidates han posat ja amb els seus números identificatius, un gest que marca oficialment el començament de la seua participació en el procés.

Així mateix, s’ha aprofitat l’ocasió per a anunciar la col·laboració continuada de Trasmed amb Junta Central Fallera, reafirmant el suport institucional i empresarial a la festa.

En este esdeveniment s’ha aprofitat també per a anunciar la destinació enguany de la convivència en alta mar de les candidates a Fallera Major de València 2026. Enguany, la comitiva fallera es desplaçarà fins a Mallorca, la capital de les illes Balears i un altre dels punts on opera Trasmed al Mediterrani. Allí, tant les candidates com la Berta Peiró, Fallera Major de València, i la seua Cort d’Honor disfrutaran de la ciutat i, de fet, les nostres actuals màximes representants seran rebudes per l’alcalde de Palma, Jaime Martínez Llabrés.

Després de nomenar les candidates i als seus jurats, ha arribat el torn de les paraules de Jana Peiró, directora de passatge i màrqueting de Trasmed. “Repetim col·laboració per segon any consecutiu amb més il·lusió que mai, perquè apostar per les Falles és apostar per una de les festes culturals més importants d’Espanya. Vull reconéixer a les Falleres Majors de València 2025 i a les seues Corts d’Honor per ser ambaixadores incansables d’esta tradició, així com a les candidates, que representen el present i el futur de la festa. Enguany, a més, reprenem amb molta emoció la jornada de convivència a bord d’una de les nostres embarcacions rumb a Mallorca, una experiència que és molt més que un viatge i de la qual, en Trasmed, ens sentim molt orgullosos de formar part d’ella”.

Amb estes paraules, Jana Peiró ha mostrat l’orgull que senten a Trasmed per estar de nou en el costat del món de les Falles, un sentiment compartit per Junta Central Fallera

El secretari general, Nicolás Garcés, ha agraït a la companyia per acollir este acte de presentació i com no per la seua aposta per la nostra festa. “Un any més, ens reunim en este lloc privilegiat de la mà de Trasmed, la naviliera espanyola del grup Grimaldi. Així que, volguera mostrar el meu més profund agraïment a la companyia, per tendir de nou la mà al món de les Falles i continuar apostant per ell”

A més, Garcés ha aprofitat l’ocasió per a anunciar que, el pròxim 27 de setembre en el Roig Arena, “la Gala d’Elecció començarà més prompte que en anys anteriors, a les set de la vesprada”. Remarcant també que “esta nova ubicació ha permés que tant comissions com candidates tinguen moltes més entrades per a gaudir de l’esdeveniment”, acompanyant així a les seues candidates en una nit tan màgica i especial.

Fotografies: Fotofilmax (JCF)