• Enlace Slider home mascletás (6)

Comunicat oficial de Junta Central Fallera

Després de recopilar la informació necessària sobre l'esdevingut ahir a la nit, i contactades les parts afectades, des de Junta Central Fallera, analitzada la situació, es comunica:

La totalitat dels noms de candidates a Falleres Majors de València llegides pel Secretari General corresponen amb exactitud amb els dipositats i custodiats davant notari pels components del jurat.

L'eixida errònia de Marta Tendero Penalba -en un moment de confusió col·lectiva davant la similitud dels noms i cognoms amb una de les candidates triades- no ha d'atribuir-se a la preseleccionada en cap cas. En este sentit, volem reconèixer, exaltar i agrair la seua total enteresa, elegància i comprensió des del primer moment. Preguem tant per a ella com per a les candidates, tot el respecte que mereixen, per part del col·lectiu faller, la societat valenciana i els mitjans de comunicació.

De la mateixa manera, volem destacar la diligència de les persones voluntàries de Junta Central Fallera, tant en la gestió de l'esdeveniment com en l'àgil resposta, en un context d'imprescindible confidencialitat que els impedeix conéixer per endavant el llistat de candidates triades pels jurats i custodiada davant notari.

Junta Central Fallera lamenta profundament l'ocurrit i agraeix la corresponsabilitat de les parts implicades en la seua àgil resolució. De la mateixa manera, es compromet a minimitzar qualsevol incidència futura, comptant amb la col·laboració directa del jurat i l'assistència notarial, per a una verificació de la identitat de les candidates prèvia a la seua eixida a l'escenari.

València a 22 de setembre de 2019

Fallas